czy warto chipować 1.4tsi 122KM z manualem?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • jamesbondzio
    L&K
    • 2009
    • 1174
    • Octavia III (5E3)
    • DLBA 2.0 TSI RS 245 KM

    iFi, spalanie hehe temat rzeka
    Te ekstra konie trzeba nakarmić .. Chyba że sie ich nie używa :diabelski_usmiech
    Ale wtedy chips traci sens ... Za darmo nie pojedzie.

    [ Dodano: Wto 19 Mar, 13 18:22 ]
    iFi, Wydaje mi sie ze nie masz racji , CAXA jest 16v.
    kiedyś była seria TSI : 135KM/217Nm a potem było 156KM/267Nm
    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=57585&start=0

    teraz 240KM 4x4 Boxer turbo mruczek.
    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...350597#1350597

    Komentarz

    • kmink
      L&K
      • 2007
      • 1360
      • Superb III (3V3)

      Zamieszczone przez Tippo
      Zamieszczone przez kmink
      dokładnie, ta turbina to taka mała "piczka" że szkoda słów
      Racja, CS cos na to poradzil jak widzialem :P

      http://www.compsport.pl/pojazdy/inde...avia/2012/4/21
      co to za problem zmienić turbo, zrobić dolot, wydech i do tego program?
      tak samo się robi w każdym jednym TFSI/TSI ... pytanie tylko w których warto a w których nie...co innego modzić mocno 2.0 a co innego silnik od kosiarki pojemności 1.4 ale jak to mówią nasz klient nasz pan...

      u nas w firmie to się nazywa...program, wydech+program....a nie jakieś stage's...no ale w sumie trzeba trzymać się źródła :lol:
      Chiptuning, serwis FAP/DPF i inne....Poznań
      https://www.facebook.com/pages/TuneF...09364479166793

      www.tuneforce.pl
      www.dpfserwis.pl

      Komentarz

      • LUKI
        RS
        • 2005
        • 5776

        Zamieszczone przez jamesbondzio
        LUKI, jestes pewien że 272 z tyłu jest w O2FL 1.4TSI ??? ja byłem pewien że właśnie 254
        Zamieszczone przez mirek_p11
        Zamieszczone przez jamesbondzio
        jestes pewien że 272 z tyłu jest w O2FL 1.4TSI
        272 z tyłu to ma 1.8 tsi, u was 254 lub 260


        od 2010 1.4TSI CAXA na tyle ma 272 :!:

        zmiana systemu lucas na bosch
        kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

        SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

        Komentarz

        • rOBERTO795
          RS
          • 2009
          • 3465
          • Octavia III (5E3)
          • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

          Zamieszczone przez kmink
          Zamieszczone przez Tippo
          Zamieszczone przez kmink
          dokładnie, ta turbina to taka mała "piczka" że szkoda słów
          Racja, CS cos na to poradzil jak widzialem :P

          http://www.compsport.pl/pojazdy/inde...avia/2012/4/21
          co to za problem zmienić turbo, zrobić dolot, wydech i do tego program?
          tak samo się robi w każdym jednym TFSI/TSI ... pytanie tylko w których warto a w których nie...co innego modzić mocno 2.0 a co innego silnik od kosiarki pojemności 1.4 ale jak to mówią nasz klient nasz pan...

          u nas w firmie to się nazywa...program, wydech+program....a nie jakieś stage's...no ale w sumie trzeba trzymać się źródła :lol:
          OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

          DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

          Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

          Komentarz

          • LUKI
            RS
            • 2005
            • 5776

            Zamieszczone przez jamesbondzio
            iFi, nasze CAXA to tez 16V ?
            tak 16v
            kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

            SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

            Komentarz

            • idas
              Elegance
              • 2006
              • 828

              Zamieszczone przez kmink
              Zamieszczone przez Tippo
              Zamieszczone przez kmink
              dokładnie, ta turbina to taka mała "piczka" że szkoda słów
              Racja, CS cos na to poradzil jak widzialem :P

              http://www.compsport.pl/pojazdy/inde...avia/2012/4/21
              co to za problem zmienić turbo, zrobić dolot, wydech i do tego program?
              tak samo się robi w każdym jednym TFSI/TSI ... pytanie tylko w których warto a w których nie...co innego modzić mocno 2.0 a co innego silnik od kosiarki pojemności 1.4 ale jak to mówią nasz klient nasz pan...

              u nas w firmie to się nazywa...program, wydech+program....a nie jakieś stage's...no ale w sumie trzeba trzymać się źródła :lol:
              Możesz odpowiednio uargumentować swoją wypowiedź?
              VW Golf VI 1.4TSI 122KM Highline
              VW Passat B8 2.0TDI 190KM Highline

              Komentarz

              • kmink
                L&K
                • 2007
                • 1360
                • Superb III (3V3)

                Idas, chcesz to rób co za problem? Najpierw przeleć ETKE i porównaj przekroje elementów z których zbudowany jest silnik 1.4 i 2.0 :P

                Jestem inżynierem ale moją specjalnością nie jest wytrzymałość materiałów i nie przeprowadzałem w domowym laboratorium eksperymentów więc sorry ale nie przedstawię Ci argumentów na piśmie...

                Może się mylę, może ten silnik jest wykonany z tytanu i zniesie więcej niż motor w mojej Rce...

                Pamiętaj że nawet ładnie opakowane gówno to wciąż gówno...
                Chiptuning, serwis FAP/DPF i inne....Poznań
                https://www.facebook.com/pages/TuneF...09364479166793

                www.tuneforce.pl
                www.dpfserwis.pl

                Komentarz

                • iFi
                  Elegance
                  • 2012
                  • 906

                  Zamieszczone przez jamesbondzio
                  iFi, Wydaje mi sie ze nie masz racji , CAXA jest 16v
                  Masz rację, coś mi się pomieszało ops:

                  [ Dodano: Sro 20 Mar, 13 08:51 ]
                  Zamieszczone przez kmink
                  Idas, chcesz to rób co za problem? Najpierw przeleć ETKE i porównaj przekroje elementów z których zbudowany jest silnik 1.4 i 2.0

                  Jestem inżynierem ale moją specjalnością nie jest wytrzymałość materiałów i nie przeprowadzałem w domowym laboratorium eksperymentów więc sorry ale nie przedstawię Ci argumentów na piśmie...

                  Może się mylę, może ten silnik jest wykonany z tytanu i zniesie więcej niż motor w mojej Rce...

                  Pamiętaj że nawet ładnie opakowane gówno to wciąż gówno...
                  Z którym tunerem bym nie rozmawiał, wszyscy twierdzą, że blok silnika, mechanizm korbowy jest taki sam jak w mocniejszych wersjach 1.4 TSI...

                  Ile w tym prawdy? Tego nikt nie powie. Podchodzę do tego z pewną rezerwą. Prawdę znają jedynie osoby ściśle związane z procesem projektowania i produkcji tych elementów w fabrykach...

                  Po krótkiej analizie można dojść do wniosku że wywalanie 10kzł na to aby moje TSI miało ~200KM to lekka przesada... Tym bardziej, że to koszt modyfikacji samego silnika i wydechu. A gdzie reszta? Zawieszenie, hamulce i szlag wie co jeszcze.

                  Taniej albo w podobnych kosztach wyszło by mi pewnie włożenie jakiegoś 1.8TSI w tą budę i zrobienie samego programu. Efekt o wiele lepszy a perspektywy na dalsze modzenie o wiele większe...

                  Tak więc - program i tyle Na dojazdy do pracy będzie w sam raz... a i starczy mocy na wyprzedzenie kilku samochodów jadących 60km/h na pustej drodze, każdy na milimetry od samochodu przed nim...

                  Komentarz

                  • rOBERTO795
                    RS
                    • 2009
                    • 3465
                    • Octavia III (5E3)
                    • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                    Zamieszczone przez iFi
                    Zamieszczone przez jamesbondzio
                    iFi, Wydaje mi sie ze nie masz racji , CAXA jest 16v
                    Masz rację, coś mi się pomieszało ops:

                    [ Dodano: Sro 20 Mar, 13 08:51 ]
                    Zamieszczone przez kmink
                    Idas, chcesz to rób co za problem? Najpierw przeleć ETKE i porównaj przekroje elementów z których zbudowany jest silnik 1.4 i 2.0

                    Jestem inżynierem ale moją specjalnością nie jest wytrzymałość materiałów i nie przeprowadzałem w domowym laboratorium eksperymentów więc sorry ale nie przedstawię Ci argumentów na piśmie...

                    Może się mylę, może ten silnik jest wykonany z tytanu i zniesie więcej niż motor w mojej Rce...

                    Pamiętaj że nawet ładnie opakowane gówno to wciąż gówno...
                    Z którym tunerem bym nie rozmawiał, wszyscy twierdzą, że blok silnika, mechanizm korbowy jest taki sam jak w mocniejszych wersjach 1.4 TSI...

                    Ile w tym prawdy? Tego nikt nie powie. Podchodzę do tego z pewną rezerwą. Prawdę znają jedynie osoby ściśle związane z procesem projektowania i produkcji tych elementów w fabrykach...

                    Po krótkiej analizie można dojść do wniosku że wywalanie 10kzł na to aby moje TSI miało ~200KM to lekka przesada... Tym bardziej, że to koszt modyfikacji samego silnika i wydechu. A gdzie reszta? Zawieszenie, hamulce i szlag wie co jeszcze.

                    Taniej albo w podobnych kosztach wyszło by mi pewnie włożenie jakiegoś 1.8TSI w tą budę i zrobienie samego programu. Efekt o wiele lepszy a perspektywy na dalsze modzenie o wiele większe...

                    Tak więc - program i tyle Na dojazdy do pracy będzie w sam raz... a i starczy mocy na wyprzedzenie kilku samochodów jadących 60km/h na pustej drodze, każdy na milimetry od samochodu przed nim...
                    Zdroworozsadkowe podejscie- brawo.
                    OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                    DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                    Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                    Komentarz

                    • Tippo
                      L&K
                      • 2009
                      • 1349
                      • Octavia III (5E3)
                      • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                      Zamieszczone przez kmink
                      Pamiętaj że nawet ładnie opakowane gówno to wciąż gówno...
                      Zaraz cie milosnicy CAXA zlinczuja
                      Jak dla mnie 200km z tego motorka to tez lekkie przegiecie, ale do odwaznych wlascicieli swiat nalezy, czas pokaze.

                      Zamieszczone przez kmink
                      u nas w firmie to się nazywa...program, wydech+program....a nie jakieś stage's...no ale w sumie trzeba trzymać się źródła
                      Jak zwal tak zwal u nas Slowacja i Czechy blisko, moza chca zlapac klienta zagranicznego

                      Komentarz

                      • Maicroft
                        Moderator
                        S_OCP MemberModeratorr
                        • 2004
                        • 25757
                        • Audi

                        Przeciez tam sa opisy co kazdy Stage oznacza.

                        Przeciez mozna sobie nazwac jak kto chce. Niech program to bedzie pakiet wanilia, a wydech + program to pakiet cynamon - bedzie to oryginalny marketing - prawda :diabelski_usmiech
                        Spritmonitor.de

                        Komentarz

                        • Ceed1
                          Rider
                          • 2012
                          • 461

                          Jednego nie rozumiem. Posiadacze 1,8 TSI mają w serii +- 170-180KM. I tu wszyscy biją brawo, że fajnie jeżdżą, że szybkie, elastyczne. Wszystko zajebiste. Ale jak ktoś chce zmodyfikować 1,4 TSI na 150-160 KM no to okazuje się, że zawieszenie w tym samochodzie to jedna wielka padaka. Ledwo daje radę. O co kaman?

                          Komentarz

                          • leszekmw
                            RS
                            • 2005
                            • 5356

                            Zamieszczone przez Ceed1
                            Ale jak ktoś chce zmodyfikować 1,4 TSI na 150-160 KM no to okazuje się, że zawieszenie w tym samochodzie to jedna wielka padaka. Ledwo daje radę. O co kaman?
                            nie , no chyba przesadzasz teraz .. , 150koników to może byc fajne , tym bardziej w golfie u mnie , boje się tylko o spalanie w przypadku mojej żony.. , no i z chęcią bym się takim czymś kajtnął.. ale sadzę ze sie na tym skończy że pojadę wgram program "po znajomości" a jak będzie coś nie tak to z powrotem serię..
                            chyba że ktoś jest z lublina co już ma skaleczone 1,4tsi :?:
                            O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                            GVI 1.4TSI
                            LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                            tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                            Komentarz

                            • jamesbondzio
                              L&K
                              • 2009
                              • 1174
                              • Octavia III (5E3)
                              • DLBA 2.0 TSI RS 245 KM

                              Ceed1, chodzi o to że jak masz 1.8 TSI czyli takjak napisałes 170 koni. to w seri masz inne zawieszenie, większe hamuce i inne amory.

                              ale akurat 150 koni po programie przy naszych seryjnych zawieszeniach to nie problem.
                              według mnie daje rade w połaczeniu z kołem 17cali.

                              leszekmw, spalanie... już pisałem w róznych watkach.
                              jak jade spokojnie bez szaleństw to nie mam różnic , nie moge powiedziec że nagle pali mniej czy więcej,
                              natomiast jak depne w podłoge to jednak te kikanascie koni więcej woła jeśc i wtedy owszem spalanie większe.

                              mając na uwadze powyższe i to ze lubie jeździć dynamicznie to generanie po sofcie pali mi średnio 0,5 litra więcej.
                              Co i tak jest chyba mniej niż wspomniane 1.8 TSi więc nadal moge sie cieszyć jakims tam niższym kosztem utrzymania przy całkiem zadowalających osiągach.

                              Są tez inne sprawy. Mam wrażenie ze teraz po chipie silnik stał sie dużo bardziej elastyczny i zmieniła sie jego kultura pracy, Nie słychac klepania zaworow przy niskich obrotach kiedy to wcześniej silnik nie miał siły sie bujać.
                              Było to czasami zauważalne jak sie na 6 biegu chciało przyśpieszać od niskich predkości. Teraz generalnie szóstka jest dużo przyjemniejsza w użyciu.
                              Nawet gdybym miał jeździć tylko i wyłącznie "jak emeryt" to i tak ten silnik teraz po programie "emerytowi" podobałby sie bardziej ze wzgledu na poprawniejszą kulture pracy.

                              Z innej beczki, ... jeśli komus podoba sie jak seryjne auto przyśpiesza na 2 drugim biegu a nie podoba juz dużo słabszy, mniej dynamiczny bieg 3
                              ... no to teraz po chipsie trzeci bieg idzie tak jak w seri drugi i tak do 150km/h non stop ;-)
                              Bo program poprawił tez góre ;-)

                              Czy warto chipować?
                              TAK, jeden z lepszych modów w aucie który można zrobić.
                              kiedyś była seria TSI : 135KM/217Nm a potem było 156KM/267Nm
                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=57585&start=0

                              teraz 240KM 4x4 Boxer turbo mruczek.
                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...350597#1350597

                              Komentarz

                              • TomekRs
                                RS
                                • 2011
                                • 1670

                                Spytam z ciekawosci, 1.8tsi ma inne zawieszenie, większe hamuce i inne amory niz 1.4tsi? Hamulce to sie domyslam ale cala reszta?

                                Komentarz

                                • LUKI
                                  RS
                                  • 2005
                                  • 5776

                                  octaviars1,

                                  CAXA vs CDAA

                                  hamulec przód tył: 280/272 vs 288/272
                                  amortyzator przód: fi 50 vs fi 55

                                  no i wiadomo wydajniejsza pompa hamulcowa w CDAA

                                  tak na szybko co mi wpadło do głowy
                                  kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                                  SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                                  Komentarz

                                  • szkoda
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2005
                                    • 22543

                                    Zamieszczone przez LUKI
                                    CAXA vs CDAA
                                    Różnice mniej więcej takie jak 1,9 vs 2,0 TDI, to są znaczące różnice.
                                    saport techniczny baj DGW
                                    była BKD+DSG '05 120kkm
                                    była BXE '08 190kkm
                                    no i nie ma :-)

                                    Komentarz

                                    • Maicroft
                                      Moderator
                                      S_OCP MemberModeratorr
                                      • 2004
                                      • 25757
                                      • Audi

                                      Wystarczy zeby czuc roznice.

                                      Cos na wzor 1.9TDI vs. 2.0TDI lata swietlne wstecz :lol:
                                      Spritmonitor.de

                                      Komentarz

                                      • TomekRs
                                        RS
                                        • 2011
                                        • 1670

                                        Ok, będę juz wiedział

                                        Komentarz

                                        • kris2742
                                          Classic
                                          • 2012
                                          • 7

                                          Zamieszczone przez jamesbondzio
                                          Ceed1, chodzi o to że jak masz 1.8 TSI czyli takjak napisałes 170 koni. to w seri masz inne zawieszenie, większe hamuce i inne amory.

                                          ale akurat 150 koni po programie przy naszych seryjnych zawieszeniach to nie problem.
                                          według mnie daje rade w połaczeniu z kołem 17cali.

                                          leszekmw, spalanie... już pisałem w róznych watkach.
                                          jak jade spokojnie bez szaleństw to nie mam różnic , nie moge powiedziec że nagle pali mniej czy więcej,
                                          natomiast jak depne w podłoge to jednak te kikanascie koni więcej woła jeśc i wtedy owszem spalanie większe.

                                          mając na uwadze powyższe i to ze lubie jeździć dynamicznie to generanie po sofcie pali mi średnio 0,5 litra więcej.
                                          Co i tak jest chyba mniej niż wspomniane 1.8 TSi więc nadal moge sie cieszyć jakims tam niższym kosztem utrzymania przy całkiem zadowalających osiągach.

                                          Są tez inne sprawy. Mam wrażenie ze teraz po chipie silnik stał sie dużo bardziej elastyczny i zmieniła sie jego kultura pracy, Nie słychac klepania zaworow przy niskich obrotach kiedy to wcześniej silnik nie miał siły sie bujać.
                                          Było to czasami zauważalne jak sie na 6 biegu chciało przyśpieszać od niskich predkości. Teraz generalnie szóstka jest dużo przyjemniejsza w użyciu.
                                          Nawet gdybym miał jeździć tylko i wyłącznie "jak emeryt" to i tak ten silnik teraz po programie "emerytowi" podobałby sie bardziej ze wzgledu na poprawniejszą kulture pracy.

                                          Z innej beczki, ... jeśli komus podoba sie jak seryjne auto przyśpiesza na 2 drugim biegu a nie podoba juz dużo słabszy, mniej dynamiczny bieg 3
                                          ... no to teraz po chipsie trzeci bieg idzie tak jak w seri drugi i tak do 150km/h non stop ;-)
                                          Bo program poprawił tez góre ;-)

                                          Czy warto chipować?
                                          TAK, jeden z lepszych modów w aucie który można zrobić.

                                          Witam,

                                          czy mógłbyś zdradzić tajemnicę , gdzie robiłeś program ??
                                          jestem ze Szczecina i w okolicy nie ma porządnych tunerów,

                                          pzdr
                                          JETTA 1.4 tsi Highline

                                          Komentarz

                                          • TomekRs
                                            RS
                                            • 2011
                                            • 1670

                                            Jest oddzial V-techu w Szczecinie. Rozne opinie na ich temat kraza, nie korzystalem wiec sie nie wypowiem.

                                            Tutaj strona www.
                                            Oferujemy chiptuning, serwis DPF, zwiększanie mocy i powerboxy dla aut na gwarancji, w leasingu. Indywidualne strojenie, pomiary na hamowni w Krakowie.

                                            Komentarz

                                            • kmink
                                              L&K
                                              • 2007
                                              • 1360
                                              • Superb III (3V3)

                                              Zamieszczone przez kris2742

                                              Witam,

                                              czy mógłbyś zdradzić tajemnicę , gdzie robiłeś program ??
                                              jestem ze Szczecina i w okolicy nie ma porządnych tunerów,

                                              pzdr
                                              wpadaj no nas :diabelski_usmiech
                                              dopisz się do grupowej listy i będziesz Pan zadowolony

                                              p.s wrócisz szybciej niż przyjedziesz :szeroki_usmiech

                                              ...chyba trochę zajechało reklamą :roll:
                                              Chiptuning, serwis FAP/DPF i inne....Poznań
                                              https://www.facebook.com/pages/TuneF...09364479166793

                                              www.tuneforce.pl
                                              www.dpfserwis.pl

                                              Komentarz

                                              • Pepcio
                                                Drive
                                                • 2012
                                                • 88

                                                Co do wątków nt 95 i "stukania" - VW w oficjalnych papierach pisze o przystosowaniu silnika 1.4 tsi do min.95 Okt (1.8 tsi ma min 91.)

                                                Dlaczego po chipie zalecają 98? Zmieniają coś w zasilaniu paliwem? Podnoszą jakoś znacząco stopień sprężania?

                                                Stare FSI miały stopień spręzania 12 dla 1.6 i 11,5 dla 2.0 - tam lanie 98 miało większy sens... w 1.4 TSI jest lekko ponad 10. "Kooni" od 98 raczej nie przybędzie[/quote]

                                                Sens kolego jest taki, że w przypadku przeprogramowania centralki zmianie ulega między innymi ciśnienie doładowania, a to praktycznie to samo co zwiększenie stopnia sprężania tylko zrobione za pomocą ,,dodmuchania'' do silnika większej ilości mieszanki, zamiast zmniejszania komory spalania.
                                                Jeśli soft to tylko pod paliwo 98 i tylko na paliwie 98 oktanów. Inaczej można się zdziwić jak dziury w tłokach się pojawią.
                                                Octavia II FL 1.2 TSI Elegance

                                                ,,Mężczyzna tylko od życia nauczy się żyć i żadna pedagogika tej nauki nie zastąpi. Miguel de Unamuno ''

                                                Komentarz

                                                • iFi
                                                  Elegance
                                                  • 2012
                                                  • 906

                                                  kmink, to ja mam jeszcze takie pytanie, może uchylisz rąbka tajemnicy...

                                                  Znów wypłynął temat PB95 vs PB98

                                                  Jakie jest największe ograniczenie w CAXA do programu na PB95... Wiem, będzie stukać. Ale dla czego?

                                                  Wynika to z mieszania kątami wtrysku?

                                                  Jak można tego uniknąć? Większe turbo? Czy problem leży gdzie indziej?

                                                  Na forum z UK kolo napisał, że CAXA ma takie same wtryski, układ paliwowy itp jak wersja 140HP... różnica polega na intercoolerze i turbinie zamiast tandemu turbo+kompresor...

                                                  Zatem, czy jeśli włożę większe turbo (powiedzmy z wersji 140KM) to silnik będzie dało się wysterować na "bezpieczne" 150 koni także na PB95?

                                                  Czy moje rozumowanie jest zupełnie błędne?

                                                  Komentarz

                                                  • Pepcio
                                                    Drive
                                                    • 2012
                                                    • 88

                                                    Zamieszczone przez KriSSo
                                                    Nic nie wyrwałem, zacytowane jest dobrze i dalej podtrzymuję zdanie, ponieważ napisałeś.......
                                                    Zamieszczone przez Andys
                                                    Chodziło mi o to, że po programie dysponujesz takim samym momentem przy niższej prędkości obrotowej,
                                                    ...... bo zwiększono ciśnienie doładowania i podlano paliwem. Nadal nie widzę powodu, czy możliwości zaoszczędzenia paliwa. A nawet jeśli, to jest według mnie niezauważalne. Tzn ja się nie znam na tyle, próbuję sobie to wszystko jakoś poukładać. Może wypowie się jakiś specjalista i wytłumaczy, bo póki co .. sama teoria, że większy moment, to mniejsze zużycie paliwa do mnie nie trafia. Gdyby poprawić sprawność silnika bez podlewania paliwem, przy zachowaniu fabrycznych dawek, czyli auto dysponuje przy tej samej dawce większym momentem i mocą ..... to rozumiem. Ale tak nie jest.
                                                    Nie wiem jak sprawa ma się w T benzynach, w T Dieslu oszczędność paliwa po dobrze zrobionym programie to fakt, nie mit. Robiłem w sumie 4 swoje diesle w każdym poprawa osiągów i obniżenie spalania były bardzo widoczne, oczywiście spalanie spadało przy zachowaniu podobnego stylu jazdy, choć i przy ,,butowaniu'' wychodziło podobnie do fabrycznego.
                                                    Octavia II FL 1.2 TSI Elegance

                                                    ,,Mężczyzna tylko od życia nauczy się żyć i żadna pedagogika tej nauki nie zastąpi. Miguel de Unamuno ''

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...